Audi 4000CS

By Vedouci On Září 28th, 2012

Nikdy jsem nepochopil proc Audi pro US trh zvolila takovyhle podivny oznaceni…

Jeden takovej kus se nam s ekonomem podarilo zakoupit za docela srandovnich okolnosti :) …

Tak sedim na navsteve u jednoho vlastnika staryho skopku (C2) a v tom debata na volne tema prinesla veticku „Vis vo tom, ze se prodava 4000CS na Morave?“ Slovo dalo slovo (trocha premlouvani paninky, ze ji poslu dvojku zalohu a ze si pro to auto opravdu prijedu :D)  a ja s ekonomem sme se ritili nekam za Prerov pro absolutne nadhernou 4000ku. Jenze, auto nemelo pres rok technickou! Blablabla zodpovedny blablabla … proste se to auto objevilo najednou u mne pred barakem :D … A od ty doby tam pres rok stala … chudera mala … ted uz je pekne schovana na dilne a ceka az na ni prijde rada :) …

Ohledne toho oznaceni, delalo to porad trochu vic smysl, nez to co se prodavalo v Evrope (vic v postu o 80CD). V USA byla jenom „4000“ (B2) a „5000“ (a C3, ktera se postupem casu prejmenovala na 100 a 200, po „prusvihu“ kdy amici neumeli jezdit s nemeckym automatem). Zatimco do MY86 bylo jenom „S“ (vypadajici jako 80ka), tak v ten rok se objevila i verze „CS“. Oficialni propaganda rika neco o vyroci 10ti let „4000“ na US trhu. Ve skutecnosti se jednalo o uvedeni 90ky (ktera prisla o 2 roky pozdejc nez v Evrope)…

Audi 80 = Audi 4000S /// Audi 90 = Audi 4000CS (a to jenom jeden rok maskovany jako „vyrocni verze“)

Audi 100 = Audi 5000S /// Audi 200 = Audi 5000CS

Nikdo by si nemel predstavovat, ze US 4000S nebo 5000S byla v zakladu srovnatelna s evropskou verzi, to ani nahodou. Americani dostali v zakladu tolik extras, ze evropan zase jen smutne cucel a brecel… za vsech okolnosti to byly: 4xEFH, Servo, A/C, v pripade sibru se jednalo o ESSD (v evrope skoro nesehnatelna zalezitost), zpetny v ele a material v interieru byl na urovni CD vybavy. Chvilku platila i MT za priplatek, protoze US trh chtel na 90% AT.

Nabidka motoru byla dost chuda. Predne, posledni naftak byl v C2 5000S a pro modelovou radu C3 se v Audi rozhodli jim tam „Dunivce“ proste nedat. Takze zustava jen a pouze:

4000 >>> 1.8 66kW, 1.8 79kW (MKB: MG, GTE motor se superskvelym KE-JET + ochuzovanim smesi), 2.0 85kW (MKB: JS, stary znamy „maly“ petivalec). Stranou nechavam Coupe, tam to bylo JS, KX a NG. V pripade urka se dodaval jakysi 119kW turbomotor.

5000 >>> 2.2 85kW (MKB: KZ), 2.2 98kW, 2.2 104kW (turbomotor :D), 2.2 121kW (nase stare zname MC) a 2,2 20vt 162kW

A tady je par fotek toho klenotu co nam stoji na dilne :) …

(predpokladana hodnota investic pro to, to auto vymazlit = 20t CZK :( )

(vazne premyslim o tom, nechat ho ztechnictit a jezdit s nim :) .. obcasne o vikendech :D)

Leave a Reply